Suppen

Je hebt het vast al eens gezien, want suppen of stand-up paddling is een razend populaire sport. Het is over komen waaien uit Hawaï en dus een ideale zomersport. En het is ook nog eens heel erg goed voor je conditie! Het ziet er ontspannen uit, maar je gebruikt met het peddelen je hele lijf. Omdat je continu moet balanceren laat je niet alleen je armen werken maar ook je buikspieren en je benen moeten zich flink inspannen. In Nederland kun je op veel plekken suppen. Zelf in grote steden als Amsterdam en Utrecht kun je door de grachten een tourtje doen op een supboard.

Meer info: SupClub Nederland

Kanoën

Als je iets anders op het water wil doen kun je natuurlijk ook gaan kanoën. Net als bij suppen ben je in een kano ook met meer dan alleen je armspieren bezig. Dat kan in Nederland op veel plassen en riviertjes. De meeste riviertjes hier zijn relatief rustig. Als je in het buitenland op vakantie bent kun je zeker wat uitdagender kanoën, en dan wordt je workout ook gelijk wat zwaarder. 

Skeeleren

Skeeleren kun je gemakkelijk vanuit huis doen: je bindt je skeelers onder en je kunt uren rollen over het asfalt. Als je wel eens op skeelers hebt gestaan weet je dat het in het begin helemaal niet zo gemakkelijk is. Als je veel oefent is het wel een hele goede training voor je beenspieren. Het belangrijkst is dat je hierbij vooral druk naar links en rechts uitoefent om af te zetten. Die zijwaartse kracht wordt dan weer omgezet in snelheid naar voren.

Steppen

Een keer iets anders doen in de zomer? Pak dan eens een step! steppen is een goede aanvulling op hardlopen, fietsen of skeelertraining en is als trainingsmiddel erg geschikt om je spieren mee te versterken. Bij steppen is namelijk je romp- en lichaamshouding en spierspanning erg belangrijk. Daarbij vraagt de timing en de kracht waarmee je afzet veel van je beenspieren en andere spieren die goed moeten samenwerken. Het komt dus ook aan op coördinatie!

Meer weten over steppen? Kijk op: Steppendoejezo.nl

Badminton / beachtennis

Als je op je vakantie je conditie op peil wil houden kan dat ook heel simpel met de echte vakantiesporten badminton of beachtennis. Je kan dit zoals alle andere genoemde sporten zo intensief maken als je wil. Bij badminton of beachtennis kun je met je tegenspeler afspreken dat je voor een zo lang mogelijk rally gaat of zorg dat je een actief spel speelt: laat elkaar lopen op het gras of door het mulle zand. Dan werk je zelfs op vakantie nog aan je conditie!

 

 

  • Datum: 13-07-2016
#Tipsenadvies #Watersport

Lees ook