‘Nijmegen’: loop niet alleen voor jezelf, maar óók voor een ander
Het duurt nog even voordat het dinsdag 19 juli is, maar misschien kijk jij al reikhalzend uit naar de honderdste Nijmeegse Vierdaagse die dan begint of ben je zelfs al volop in training. Je kunt nu een nieuw leuk item op je lijstje met voorbereidingen zetten: de Vierdaagse Sponsorloop.
Bijna 25.000 wandelaars hebben zich medio februari al ingeschreven voor de Nijmeegse Vierdaagse 2016. Omdat het de honderdste editie is, is er deze keer plek voor extra deelnemers: 50.000 in totaal. Zijn er meer inschrijvingen dan startplaatsen, dan wordt er begin april geloot om de plekken eerlijk te verdelen.
Ook lopen voor een ander
Veel wandelaars trainen het hele jaar door om hun persoonlijke prestatie tijdens die vier dagen in juli zo goed mogelijk te volbrengen. En steeds meer van hen kiezen ervoor om deze inspanning niet alleen te leveren voor zichzelf, maar ook voor een ander, door met hun prestatie een goed doel te steunen. Dat geeft je niet alleen een goed gevoel, het motiveert je ook extra om door te zetten als je een motivatiedip hebt tijdens je trainingen of als je het tijdens de Vierdaagse even echt niet meer ziet zitten.
Kies een doel
Spreekt die gedachte om met je deelname een ander te steunen jou ook aan? Dan kun je je via het officiële actieplatform www.devierdaagsesponsorloop.nl aanmelden om je prestatie te koppelen aan een zelfgekozen goed doel. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor het steunen van gezondheidsfondsen als KWF, de Hartstichting of het Diabetes Fonds of van organisaties als Unicef, Oxfam-Novib en Vluchtelingenwerk Nederland. Ook mag je kiezen voor een eigen goed doel, dat dan ook wordt toegevoegd aan de lijst op de website: hiervoor betaal je eenmalig een bedrag van 19,50 euro.
Sponsorloper
Heb jij je aangemeld als sponsorloper, dan krijg je een persoonlijk profiel op de website. Daarna is het tijd om in actie te komen, bijvoorbeeld door familie, vrienden, collega’s, buren en kennissen uit te nodigen om je te sponsoren. Vertel niet alleen wat je gaat doen, maar ook wat je motivatie is achter de keuze voor jouw goede doel. Het is natuurlijk extra leuk om je sponsoren via sociale media op de hoogte te houden van je voorbereiding op de Vierdaagse, waarmee je gelijk nog meer mogelijke nieuwe sponsoren bereikt.
Alles naar het goede doel
Alleen als geregistreerde Vierdaagse-wandelaar kun je je op het platform aanmelden en jouw prestatie koppelen aan een goed doel. De organisatie van de sponsorloop garandeert in alle gevallen dat alle sponsorgelden geheel en zonder inhouding van kosten worden uitbetaald aan de verschillende goede doelen.
Duizend wandelaars
Het sponsorloopplatform van de Vierdaagse bestaat al een paar jaar. In 2015 deden bijna 600 wandelaars mee, die samen 198 goede doelen steunden, met een gemiddelde opbrengst van 666 euro per wandelaar. Tijdens de jubileumeditie van de Vierdaagse hoopt de organisatie minstens duizend wandelaars enthousiast te maken om zich actief in te zetten voor een goed doel.
Kijk voor meer informatie op www.devierdaagsesponsorloop.nl
Foto: Shutterstock
Publicatiedatum: 16-02-2016