Eén momentje voor een bewuste keuze…

Leuk dat je een bezoekt brengt aan Sport.nl! Wij maken gebruik van cookies om jouw bezoek aan Sport.nl zo gebruiksvriendelijk en persoonlijk mogelijk te maken. Met behulp van deze cookies zijn wij onder andere in staat om de site te kunnen analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en jou de meest relevante informatie te kunnen tonen. Omdat grip op je online privacy belangrijk is, verzoeken wij je om kort de tijd te nemen voor een bewuste keuze.

Ga voor meer informatie naar onze cookieverklaring en privacyverklaring

Ingrediënten

2 bananen
Kaneel naar smaak
1 rauw ei (optioneel)

Bereidingswijze

  • Pel de bananen en leg deze in een bakje in de vriezer.
  • Haal de bananen circa 15 minuten voordat je het tussendoortje wilt eten uit de vriezer.
  • Laat ze half ontdooien in een beslagkom onder toevoeging van een beetje kaneel naar smaak.
  • Mix de banaan met de elektrische mixer op volle kracht los, net zo lang tot het een soort van glad, luchtig beslag is.
  • Schep het ijs uit de kom en serveer direct.

Bereidingstijd

5 minuten vanaf verwerking halfbevroren banaan

Voedingswaarde

Energie: 189 kilocalorieën
Eiwit: 3 gram
Vet: 1 gram
Koolhydraten: 44 gram
Voedingsvezels: 7 gram

Kookweetje

Het bananenijs kan verrijkt worden met opgeslagen eiwitschuim. Het eiwitschuim spatel je er dan luchtig doorheen. Zodoende krijg je een ‘luchtig’ bananentoetje.

Bron: Brenda Frunt en Erik te Velthuis (Nieuwegein 2011), Goud op je bord, ISBN 978-90-5472-176-5

Foto: Michel Zoeter

  • Datum: 06-07-2015
#Smakelijksportief #Tussendoortje

Lees ook