SAIL Amsterdam 2015 belooft de meest indrukwekkende editie aller tijden te worden. Niet alleen doet deze zomer een recordaantal Tall Ships onze hoofdstad aan (namelijk vijftig, waarvan dertien voor het eerst), er is ook nog eens een SAIL-In-parade van maar liefst twaalf kilometer. Zoals je van SAIL gewend bent, kun je genieten van een keur aan traditionele activiteiten, zoals het Saluut Protocollair, de Vlootschouw, skûtsjesilen op het IJ, adembenemend vuurwerk en de Crew Parade Maar SAIL 2015 staat meer dan voorgaande edities ook in het teken van verjonging. Dat betekent veel inspirerende activiteiten voor gezinnen en kinderen. Nieuw is verder de SAIL Music Marina met podium aan de noordzijde op het IJ. Een Nationaal Debat zal inhaken op het thema van SAIL – ‘Van Gouden verleden naar Gouden toekomst’. Maar ook aan het bedrijfsleven is gedacht: het exclusieve SAIL Village is het vertrekpunt voor duizenden hospitality-arrangementen.

Social SAIL

Wat zeker ook nieuw is aan SAIL 2015, is de focus op sociale media. De organisatie wil niet alleen nauw contact met alle bezoekers, ze wil hen ook zo veel mogelijk achter de schermen laten meekijken en hen de hectiek en veelzijdigheid van het evenement laten beleven. Dit moet de “grootste social media SAIL ooit” worden, aldus de organisatie.

Begint het al te kriebelen? Zou jij daar graag een bijdrage aan leveren? Voor de aankomende editie zoekt SAIL nog enkele verslaggevers, presentatoren, editors, vloggers, bloggers, webredacteuren, fotografen en ander talent. (Allround) ervaring is een pre, maar geen must. Wel moet je van 19 tot en met 23 augustus beschikbaar zijn én heel veel zin hebben in een avontuur om nooit te vergeten.

Wat krijg je ervoor terug?

Uiteraard sta je er niet alleen voor. Wanneer je geselecteerd wordt door de organisatie, volg je een SAIL-reportertraining van een middag en hoor je bij een team van zo’n 500 vrijwilligers. Met z’n allen maken jullie een daverend succes van het grootste evenement van Nederland. Een onvergetelijke (leer)ervaring, waarbij je niet alleen exclusief backstage toegang krijgt tot verschillende SAIL-locaties, maar ook nog eens begeleid wordt door professionals. Zij voorzien je van allerlei tips & tricks op het gebied van sociale media en evenementen.

Schrijf je snel in

Wil jij…

  • Een miljoenenpubliek bedienen?
  • SAIL Amsterdam 2015 vanaf de andere kant meemaken?
  • Posts bedenken voor Twitter, Instagram en Facebook?
  • Verslag doen vanaf de kade?
  • Filmpjes maken?
  • Schrijven voor SAIL.nl?
  • Backstage verslag doen bij de SAIL Music Marina?
  • Bloggen of vloggen over jouw belevingen?
  • Te gekke beelden editen?
  • De mooiste plaatjes fotograferen?
  • Interessante verhalen verzamelen?
  • Onderdeel zijn van het publiciteitscentrum van SAIL?

Schrijf je dan vóór 20 juni in en overtuig de organisatie van jouw talent. Daarbij geldt: hoe creatiever, hoe liever! Portfolio’s, cv’s en links naar filmpjes of websites waarop jouw werk te zien is, kun je toevoegen aan je inschrijving. Eind juni wordt bekendgemaakt wie de eerste selectieronde heeft doorstaan.

Bron: SAIL Amsterdam 2015

Foto: Sail.nl/Alfred J. Boer

  • Datum: 10-06-2015

Lees ook