Schaatsactie NOC*NSF en Albert Heijn: doet jouw club ook mee?

Schaatsactie NOC*NSF en Albert Heijn: doet jouw club ook mee?

Het is zover, de AH Schaatsactie loopt. Klanten van Albert Heijn krijgen sinds 29 januari tot en met 18 februari bij aankoop van verschillende stamppotgroenten- en aardappelen een actiecode. Die codes kunnen ze inwisselen voor deelname aan een gratis gratis schaatsles of andere ijsbaanactiviteit bij een ijsclub in de buurt. IJsclubs kunnen hun activiteiten nog steeds aanmelden, om zo veel mogelijk mensen schaatsen en aanverwante sporten te laten uitproberen!

Op deze manier kan heel Nederland de leukste sporten op het ijs ontdekken. Naast schaatsen gaat het dan om ijshockey, shorttrack of kunstschaatsen. Ook mensen met een beperking kunnen kennismaken met verschillende ijsbaansporten als g-schaatsen, para-ijshockey, zitcurling en ijssleeën.

Aanmelden kan nog!

Net als tijdens de AH Sportactie van afgelopen zomer die gold voor alle sportclubs, kunnen sinds 1 januari ijsclubs zich inschrijven voor de actie via www.clubprofiel.nl. Daar kunnen ze een activiteit aanmelden die geïnteresseerden nu met een actiecode kunnen boeken. En dat boeken kan op www.ahschaatsactie.nl. Codes sparen kan tot 18 februari en tot die tijd kunnen verenigingen ook nog activiteiten aanmelden. De tijd begint dus wel een beetje te dringen. Heb je een leuk idee voor een clinic of ander event om zo veel mogelijk mensen naar je club te trekken, meld deze dan direct aan! Er zijn al zeker 1.200 activiteiten aangemeld op 106 sportclubs en inmiddels hebben geïnteresseerden in totaal 460 boekingen gedaan.

Spelen in Pyeongchang

“De AH Schaatsactie valt samen met de Olympische Spelen in Pyeongchang”, aldus Richard Kaper, manager Sportparticipatie bij NOC*NSF. “Uit onderzoek bij de vorige winterspelen in Sochi weten we dat veel Nederlanders door de successen van TeamNL worden geïnspireerd om zelf ook meer te gaan sporten. Met de AH Schaatsactie spelen we in op die positieve energie en kunnen we een extra boost geven aan het stimuleren van de schaatssport.”

Winters vervolg op AH-acties

Werner van Vessem, manager creative marketing Albert Heijn, is ook heel enthousiast over de schaatsactie: “De AH schaatsactie in samenwerking met NOC*NSF, betrokken sportbonden, -clubs en ijsbanen is een prachtig winters vervolg op de succesvolle gezamenlijke sportacties van afgelopen jaar. Ook de AH schaatsactie heeft het in zich om een actievere en gezondere levensstijl toegankelijk te maken voor heel Nederland. Laat de vrieskou maar komen!”

In de campagne van de AH Schaatsactie gaan oud-topschaatsers Annamarie Thomas en Erik Hulzebosch onder leiding van Erben Wennemars de strijd met elkaar aan op Appie Today. Samen met chef-koks laten ze zien dat schaatssporten en stamppot maken een gouden combinatie is. De aflevering is te zien vanaf 29 januari op Appie Today. 

Communicatie
AH Sportactie
Ledenwerving
Sportpromotie
Schaatsen
NOC*NSF
Sportclubs
Sportbonden

Vond je dit artikel nuttig?

Ik kon hier wat mee / dit was niet nuttig (0) (0)