Sportpunt Houten en AH winkels bundelen krachten

Sportpunt Houten en AH winkels bundelen krachten

De Nationale Sportweek, de AH Sportactie, er komen veel mooie kansen aan om mensen te laten kennismaken met sport. In de gemeente Houten heeft men deze acties gebundeld. Sportpunt Houten, de drie Albert Heijn winkels en de sportaanbieders in Houten geven samen een boekje uit en organiseren momenten op de winkelvloer waar de sportverenigingen zich kunnen presenteren. Een mooi voorbeeld van de kracht van samenwerking bij ledenwervingsacties!

José van Laarhoven is werkzaam bij Sportpunt Houten en vertelt. “Ook vorig jaar hebben we al meegedaan aan de AH Sportactie. En daarnaast hadden we zelf als Sportpunt Houten tijdens de Nationale Sportweek een ‘open deuren sportweek’ georganiseerd, waar we ook een boekje voor hadden gemaakt. Maar die twee acties liepen langs elkaar heen en dat vonden we jammer. Daarom hebben we dit jaar contact gezocht met de drie Albert Heijn winkels hier in Houten en ervoor gekozen samen te werken.”

Tienduizend boekjes

Op 4 september liggen aan de kassa’s van de drie AH filialen 10.000 boekjes met de deelnemende sportaanbieders uit Houten. Momenteel worden nog de laatste deelnemende sportaanbieders verwerkt. Dat zijn er tot nu toe 26, José van Laarhoven denkt dat er ongeveer dertig aanbieders straks in het boekje staan. “Dat is ongeveer de helft van alle sportaanbieders die we in Houten hebben. Sommige clubs hebben aangegeven niet te willen deelnemen, bijvoorbeeld omdat ze al een ledenstop of wachtlijst hebben. Maar er blijven nog heel veel mogelijkheden over!”

 

‘Sporten op de winkelvloer’

Naast de vermelding in het boekje zorgt Sportpunt Houten ook voor de coördinatie van het “Sporten op de Winkelvloer” met de sportaanbieders bij de Albert Heijn winkels. Van Laarhoven: “Sportaanbieders kunnen aangeven of ze op één of meerdere momenten met een clinic, informatiestand, demonstratie in één van de winkels zichzelf willen presenteren en wij zorgen voor dit overzicht en koppelen dit terug aan de winkels. Wij benaderen de sportaanbieders hier ook actief in om tot een zo groot mogelijke deelname te komen.”

Meerwaarde is helderheid

Het grote voordeel van de samenwerking is volgens Van Laarhoven de helderheid, die ontstaat. “Er is in Houten nu één grote actie, waarmee we via de Albert Heijn winkels hopen heel veel mensen te bereiken die anders misschien niet in de buurt van een sportaanbieder komen. En onze ervaring is dat het verwarring wekt als er meerdere acties naast elkaar lopen. Dus we zijn erg blij met de enthousiaste reactie van de AH filialen en uiteraard van de deelnemende sportaanbieders. Want zonder hun inzet zouden we dat natuurlijk helemaal niet kunnen aanbieden!”

Medio augustus gaat het boekje naar de drukker. Van Laarhoven: “Sportpunt Houten werkt veel samen met een lokaal reclamebureau/drukkerij (Grafische Communicatie Badoux), en met hun ondersteuning gaan we er een prachtig boekje van maken.”

Krachten bundelen

Vooral bij ledenwervingsacties levert het veel op om sportaanbod gebundeld te presenteren. Dat levert meer op aan promotie van de sportclubs en bereikt meer mensen.

Vond je dit artikel nuttig?

Ik kon hier wat mee / dit was niet nuttig (1) (0)

Artikelen binnen Ledenwerving